Dag 9 : Chinle - Mesa Verde

Howdy,

Vanmorgen zijn we zoals we gisteren al aangaven vrij vroeg op gestaan en hebben dan op de kamer ontbeten.
Ons ontbijt bestond uit een plateau verschillende meloenen. Jaja wij kunnen ook gezond eten soms.
Na dat ontbijt heb ik er dan eindelijk aan gedacht om de fel begeerde Alles Amerika sticker op de wagen te plakken.
Het resultaat staat bij de foto's. Dan de sleutels inleveren en op weg naar het park. Eerst even gestopt bij het
visitors center waar we zoals gebruikelijk een kaart en een magneet kochten.
Vervolgens het park binnen gereden en we zijn meteen tot helemaal achteraan gereden. Daar is het uitkijkpunt van
spider rock. Een enorm hoge alleen staande rots die bovenaan in twee gespleten is. Hopelijk komt het op de foto's
goed over hoe hoog hij is. Dan zijn we weer terug gereden vanwaar we kwamen en zijn onderweg dan nog enkele keren
gestopt bij diverse uitkijkpunten waar dan steeds weer van die ruines in de wanden van de canyon te zien waren.
En dan begonnen we eindelijk aan de geplande trail van vandaag. Rond half tien begonnen we aan de White House Ruine
trail. Die kan je van bovenaf ook bekijken maar van vrij ver af. Het is de enige plaats waar je zelfstandig de
canyon binnen mag. Via een vrij lastige trail daal je peilsnel naar de bodem van de cayon. Wij deden er een half
uur over om beneden te geraken. Dan nog even op de vlakken bodem van de canyon richting de ruines. Je ziet meteen
waar je moet zijn want ook hier zitten weer veel indiaanse vrouwen die hun juwelen aan de man trachten te brengen.
Wij keken eerst en zijn dan verder gewandeld naar de ruines. Je kan er vrij kort bij komen maar je mag er niet in.
Mooi om dicht eens van dicht bij te zien hoe vroeger de indianen hier in deze woningen leefden.
Na de foto's zijn we dan terug gewandeld naar de standjes met juwelen en dergelijke en daar hebben we dan weer wat
souveniers gekocht.

Vervolgens begonnen we weer aan de terugweg, die via hetzelfde pad liep. Het was ondertussen weer heet in de canyon.
Af en toe eens een verfrissend windje maar wij schatten dat het rond de 32 à 35 °C was. Wij zijn één keer gestopt
onderweg om wat te drinken en ons zoutgehalte weer aan te vullen met zout chips. En dan weer in ene ruk naar boven.
Op de terugweg deden wij precies een half uur, even snel dus als de afdaling. Eens boven weer wat gedronken en dan
weer op pad. Wij namen een andere route dan voorzien omdat we gisteren al de North Rim deden. We reden nu via Chinle
en dan noordwaarts. Het landschap veranderde in de rode rotsen die ons deden denken aan Monument Valley.
Na een tijdje kwamen we dan aan de Four Corners. Een tourist trap waar je drie dollar PP betaald om even een foto
te nemen waar je op een plaat zit of ligt in mijn geval, waar de vier staten bij elkaar komen. Het is de enige plaats
in de US waar vier staten samen op één punt vallen. Utah, Arizona, New Mexico en Colorado. Ook hier weer de indianen
die juwelen en ander dingen verkochten. Hier kochten wij echter niets meer.
Na een kwartier waren we er al uitgekeken en zijn dan weer vertrokken. We reden dan meteen Colorado binnen en zijn
dan nog even gestopt voor een foto van Shiprock te nemen, nu van de andere kant dan gisteren, en van verderaf.
In één ruk zijn we dan tot in Cortez gereden en daar zijn we even gestopt bij Denny's om een stuk apple pie te eten
die met een bolletje ijs geserveerd werd, heel lekker. Ook even in de Wal*mart binnen gelopen om nog wat kleine
spullen en een opwarm maaltijd te kopen. We hoopten op een microgolf oven in de kamer maar helaas, we zitten nu
in het enige hotel in het park, de Far View Lodge en geen microgolf te zien in de kamer. We zijn dan maar gaan
eten in het enige restaurant hier kortbij, dat van het hotel zelf. We namen de soep als voorgerecht, dan weer de
gebruikelijke salade en als hoofdgerecht pasta, penne met kip, heerlijk.
Voor we kwamen inchecken waren we al even in het visitors center geweest om een tour te boeken voor morgen.
We gaan de cliff Palace tour doen, 3 $ pp, om met een gids in de ruines te mogen rondlopen.
Voor nu bedankt voor het lezen en tot morgen
See Ya

PS: Foto's volgen morgen wegens geen internet op de kamer
PS: UPDATE: Foto's staan online !!

foto's van vandaag

Aantal gereden miles : 203 Miles
Aantal graden : 26 °C
Aantal foto's : 248 foto's
Getankt : / Gallon ( / $/Gallon)

Dag 08                                                                                                                                                                                                                                                                 Dag 10