Dag 19 : Page - Springdale (Zion NP)

Howdy,

Vanmorgen om half acht waren we alweer paraat, maar eigenlijk was dat al half negen want waar we naar toe gaan, Utah,
moeten we een uur inleveren ten opzichte van Page Arizona. Na ons eigen ontbijtje van de rest van de cake en granen-
repen waren we snel uitgecheckt en gingen we op pad. We reden eerst even naar de dam want vorig jaar waren we hier
ook en zijn toen ook niet naar de dam gaan kijken. Dus even wat foto's gaan maken en in het visitors center gaan
rondneuzen. We zijn nadien ook nog even aan een viewpoint geweest waar je de dam heel goed kon zien vanop afstand.
Voor we dan echt Page gingen verlaten zijn we nog eerst even gaan tanken en het drinken bijgevuld en ook ijs gekocht.
Gisteren dacht ik Horseshoe bend nog eens te gaan bekijken maar de kuiten doen nog net wat te veel pijn van gisteren
naar The Wave te gaan. Dus zijn we meteen doorgereden richting zuid om nadien weer via de 89A noordwaarts te gaan.
Deze weg hebben we nog niet gereden vandaar dat ik voor deze optie koos. Onderweg lag ook nog de Navajo Bridges,
2 bijna identieke bruggen over de Colorado rivier. Hier maakte we even een fotostop.
Je kan hier ook naar Lees Ferry maar dat hebben we niet gedaan. Wij zijn meteen doorgereden richting Kanab waar we
iets verder de afslag namen naar Coral Pink Sand Dunes State Park, een klein parkje wat we voor vandaag voorzien
hadden. Bij de ingang zat er geen ranger zodat we iets verder aan het self pay station 6 dollar in een enveloppe
moesten steken. Net toen we uitstapte kwam er een ranger aangereden. Uiteraard stopte hij even om gedag te zeggen
en om te vragen of we gepast geld hadden. Dat hadden we dus even de enveloppe ingevuld op naam en dan in de urne
gedropt. Op de parkeerplaats hebben we dan onze lunch, de overschot van de pizza gisteren die we in een doggybag
hadden laten doen, opgegeten.
En dan zijn we de duinen ingegaan. Het is een rustig parkje maar door de zandduinen mogen buggy's, motoren en
quads. Die verstoren af en toe wel de rust maar veel waren er niet aan het rijden. In het weekend zal dat wel anders
zijn vermoed ik. Evy heeft haar in het oranje zand neergelegd en ik ben eerst op de allergrootste duin gekropen. Dat
is niet min want bergop en bergaf zak je tot over de enkels in het zand. Na enige tijd ben ik boven gesukkeld en
neem er dan verscheidene foto's van de duinen. Eigenlijk wilde ik de top van de duin fotograferen die meestal mooi
in elkaar overloopt van de twee flanken. Nu had een (duits) koppel de hele duintop kapot gelopen grrrrr. Die Duitsers
toch alweer h pffff, overal waar ze niet moeten zijn .... :)

Ik ben me nadien dan naast Evy in het zand gaan leggen en daar hebben we even genoten van het zonnetje. Het was
vandaag niet al te warm, zeker deze morgen niet, maar het is windstil dus is het heerlijk vertoeven in het zonnetje
bij zo'n 21 22 C. Na een tijdje komen er weer quads aanrijden dus houden wij het voor gezien en vertrekken dan
richting Zion NP, ons eindstation voor vandaag. Hier waren we vorig jaar ook al maar vonden het hier zo mooi dat
het dit jaar al op herhaling gaat. We betalen aan de ingang 25 dollar want onze jaarlijkse pas is niet meer geldig
in oktober. We kunnen nu 7 dagen in het park blijven als we dat wensen maar zo lang blijven we niet.
Onderweg stoppen we ook weer even voor een fotostop bij Checkerboard Mesa, de bekende gekerfde rots van Zion.
En iets verder moeten we dan weer door de tunnel van Zion waar we vorig jaar ook al doorheen reden, nu moesten
we maar heel even aanschuiven en was het onze kant zijn beurt om erdoor te rijden. Achter de tunnel ga je dan
met switchbacks naar beneden tot op de bodem van de canyon. Iets verder ligt rechts de 'echte' ingang van het park
waar je met de wagen niet meer mag komen, wij rijden dus rechtdoor, richting Springdale.
Om 16u30 checken we in in het Canyon ranch motel en na de koffers in de kamer te hebben gezet gaan we op wandel
door Springdale, dat net aan de ingang van het park ligt en waar alle hotels zich bevinden. We slapen dit jaar
net tegenover het hotel waar we vorig jaar zaten, de desert pearl inn, toen ons mooiste hotel van onze reis.
Dit waar we nu zitten voldoet ook ruimschoots.
We zijn wat door Springdale gewandeld en hebben wat winkeltjes bezocht en zijn dan op zoek gegaan naar iets om
te eten. Op het AA forum werd er veel over de Spotted Dog gepraat in goede zin dus zijn we daar ons geluk gaan
beproeven en weeral zitten de kenners op AA op het juiste spoor. We eten enorm lekker maar ook enorm duur. We
namen (ja alweer) een steak, Evy met gewone frietjes en ik met sweet patato fries. Een echte aanrader dus.
Als dessert namen we dan nog n stuk voor ons tween van de 4 layer chocolat cake, pfffff
Na het eten is het alweer ferm afgekoeld en haasten we ons terug naar de hotelkamer. Evy staat nu onder de douche
en zo meteen gaan we even kijken welke trail we morgen gaan doen in Zion.
Ik las ook nog op de site van Rob en Annie, waar we zaterdag samen mee naar little finland gaan, dat zij op zoek
zijn gegaan naar onze 'teddy' in Moab maar ze hebben hem helaas niet gevonden.
Voor nu bedankt voor het lezen en tot morgen
See ya

@ Broer Patrick: Ja ik ziet hier even lang op de pot als thuis al zegt Evy van niet, zij pokert even als ik euh ...
bezig ben, en dan vliegt de tijd dus ...
@ Marjan: Het bootrestaurant ligt net aan het begin van de south lake powell boulevard. Waar ook de Sears ligt.
Het is wel vrij nieuw want ook op google maps is het nog niet te zien. In Zion gaan we geen angel's landing doen
want dat deden we vorig jaar al (wel niet tot de top). Ik wou graag naar observation point maar dat ziet Evy (nog) niet
zitten. We zien wel ...

foto's van vandaag

Aantal gereden miles : 184 Miles
Aantal graden : 21 C
Aantal foto's : 218 Foto's
Getankt : 1,578 Gallon (2,679$/Gallon)

Dag 18                                                                                                                                                                                                                                                                 Dag 20