Dag 25 : Las Vegas - Brussel

Howdy,

Het was maar stilletje vanmorgen aan de ontbijttafel, nuja ontbijtafel. We hadden gisteren een cinnamon roll gekocht
voor het slapen gaan om deze morgen iets te kunnen eten vooraleer we naar de luchthaven vertrokken.
En stil was het natuurlijk omdat we 1 moe waren en 2 omdat we naar huis moesten. Aan de ene kant zijn 25 dagen op
reis natuurlijk prachtig en lang genoeg. En ondanks dat we onze poezen heel graag willen terug zien is het toch
weer vreemd om morgen terug in de dagelijkse sleur te vallen.
Na ons simpel ontbijtje zijn we dan gaan uitchecken en hebben we een taxi genomen voor het hotel en zijn we richting
luchthaven vertrokken. De rit koste ons net geen 13 dollar maar wij ronde het af naar 15, de taxi chaffeurs helpen
ook altijd met de koffers om zo een mooie fooi te verkrijgen. Eens binnen stond er een lange rij die nadien in twee
gesplitst werd en zo waren we toch snel aan de beurt om aan zo'n zelf incheck machine onze eticket nummer in te geven
en zo onze tickets te verkrijgen. Dan in de rij gaan staan om onze bagage in te checken. Onze rij was zowat de enige
die niet vooruit ging en enkele mensen achter ons werden wat ongeduldig en begonnen te morren.
Toen er dan nog eens iemand uit een andere rij naar 'ons' loket geroepen werd, werden ze helemaal gek natuurlijk.
De man aan een ander loket riep ons toen bij hem en na het wegen van de koffers mochten we vertrekken naar de controle.
Hier dus weer de schoenen uit en alles in een bakje leggen om door de scanner uit te gaan. Alles was weer in orde en
dan konden we met een treintje richting onze terminal gaan.
Daar aangekomen zagen we al snel Rob en Annie op ons wuiven. Zij zaten aan de starbucks een koffie te drinken en
hadden net een broodje gegeten. Na een kort praatje zijn we dan aan de gate gaan zitten en daar kwamen we
nog iemand van het AA forum tegen. Carine en haar man Cis zaten er ook te wachten op dezelfde vlucht.
We wisten al eerder dat we allemaal samen op deze vlucht zouden zitten maar het is toch
raar en toevallig dat we allen samen zitten in het zelfde vliegtuig vanuit het verre Amerika.

We hebben dan wat ervaringen uitgedeeld over waar we zoal uitgehangen hebben maar al snel mochten we boarden en
stipt op tijd vertrok het vliegtuig richting Washington. Evy kon het eerste uur wat slapen, zij heeft zelfs het opstijgen
niet bewust meegemaakt. Zij werd net wakker toen de film ging beginnen. We hebben naar The Proposal gekeken met
Sandra Bullock in de hoofdrol. Na een vrij vlotte vlucht kwamen we een half uur eerder in Washington aan dan verwacht.
In de overstap zaten we opnieuw met ons zessen samen en het maakt de tijd wat makkelijker te overbruggen tijdens zo'n
overstap. Ook hier vertrok het vliegtuig mooi op tijd en ze voorspelde ook hier dat de geplande reistijd zo inkorten door
een sterke rugwind. Nadien zag ik in het vliegtuig dat er zo'n 150km/u rugwind stond. Na het eten, pasta, kon men kiezen
uit enkele films. Ik koos voor Terminator salvation maar de laatste tien minuten heb ik liggen knikkebollen en heb ik
dus het einde niet meer gezien. Goed dat ik hem al eerder zag. Evy had nog minder gezien en heeft wel wat kunnen slapen.
Nadien kon men een tweede film kijken en heb ik naar de tweede Transformers gekeken.
Al bij al ging de vlucht nog vrij snel om, ook dankzij de tijdswinst door de rugwind en om 06u53 zijn we dan geland op
Zaventem. Hier vlotjes door de paspoortcontrole, de bagage ophalen ging ook vlot deze keer en door de douane gewandeld
naar de uitgang. Doordat we wat vroeger waren was Wendela en Dirk (zus van Evy en haar vriend) nog niet aanwezig en
hebben we even moeten wachten. Ik zei nog tegen Evy, als nu Dieter maar komt (van het programma Hello, Goodbey) en 2
minuten later komt die toch wel voor ons doorgelopen zeker !? Toen zagen we plots Wendela en Dirk binnen komen en
een meisje iets vragen aan Wendela, die een opblaasbaar Hello Kitty beer bijhad als verrassing. Dat bleek dus een mede-
werkster van het programma te zijn die vroeg of Wendela wou meedoen, maar die bedankte voor de eer. Anders waren we
nog op TV geweest. Het is trouwens één van mijn favoriete programma's waar ik geen minuut van gemist had vorig jaar.
En dan zijn we richting thuis vertrokken. Alles ging netjes in de koffer van de wagen en na een uurtje waren we weer
thuis waar we de poezen weer terug zagen na 26 dagen. We hebben meteen werk gemaakt van het uitpakken zodat we
na de middag wat konden rusten na het bezoek van de ouders.
Onze eindconclusie van deze prachtige reis kan je samen met wat statistieken, nalezen op de volgende pagina.
Aan alle lezers en trouwe volgers enorm bedankt voor de leuke en vele berichtjes in ons gastenboek, net als vorig
jaar één van de eerste dingen die we deden nadat we de motelkamer binnen kwamen !!
Voor dit jaar bedankt voor het lezen en wie weet tot een volgende reis ... misschien opnieuw in Amerika!
See ya

foto's van vandaag

Aantal gereden miles : 0 Miles
Aantal graden : 12°C in Brussel
Aantal foto's : 16 Foto's
Getankt : / Gallon ( / $/Gallon)

Dag 24                                                                                                                                                                                                                                                   Eindconclusie